Sunt oameni pe care îi cunoaşteti sau pe care dorim să vi-i prezentăm.
Pentru că istoria unei comunităţi se compune şi din istoria personală a fiecăruia dintre locuitorii ei. Dar mai ales din poveşti de viaţă ce pot  în mod fericit inspira, într-o lume  care pare să aibă azi în prim-plan mai curând antimodelul decat modelul de urmat.  
Vi-l prezentăm, în acest număr al revistei, pe dl. Petruţ Cristea, căruia îi mulţumim pentru  ca ne-a onorat invitaţia la interviu.


InfoOtopeni :   Cum a început drumul dvs. spre viitoare profesie, cea de pilot ? Sau, cu alte cuvinte, cum aţi prins aripi ?
PETRUŢ CRISTEA : Pasiunea pentru aviaţie a început din copilărie.Tatăl meu lucra la Aeroportul Otopeni şi mergeam foarte des la el la serviciu pentru a privi avioanele şi chiar m-a urcat şi in ele de mai multe ori.
Dupa terminarea şcolii generale, am urmat liceul de aviaţie ,,Henry Coandă", făcând parte din prima  promoţie. Am fost coleg cu Adrian Iovan, unul dintre cei mai buni piloţi pe care i-a avut Compania Tarom.
După terminarea liceului, am urmat cursurile Şcolii de Ofiţeri de Aviaţie ,,Aurel Vlaicu",  singurul institut de aviaţie la acea dată, şi am absolvit în 1982. Din 1982 până în 1985,  am zburat la Aviaţia Utilitară , iar din 1985 şi până în 1994,  am zburat la Detaşamentul pentru Misiuni Speciale, în cadrul Aviaţiei Utilitare.
În 1994, în urma unui examen de admitere, am reuşit să intru la Compania  Tarom, urmând cursurile pentru avionul AN-24 , pe care am zburat până în 1999 când am trecut pe avionul ATR-42, urmând cursurile teoretice în ţară, iar simulatorul la Bangkok, Thailanda.
În 2004 am dat examen de promovare pe Boeing 737 şi am urmat în ţară cursurile teoretice şi simulatorul la Londra,  Anglia. Boeingul a fost ultimul avion pe care am zburat, până când am ieşit la pensie, în martie 2008.

InfoOtopeni :               Ce calităţi  cere profesia aceasta ?
PETRUŢ CRISTEA :     Ce aş putea spune ? Este o meserie frumoasă, care îţi dă multe satisfacţii, dar care cere o pregătire permanentă şi multe, multe sacrificii. În primul rând, familia ! Eşti mai mult musafir acasă, din acest motiv, 75% dintre piloţi sunt la a doua sau a treia căsătorie.  Un pilot se formează foarte greu. În afară de şcoală, sunt necesari ani mulţi, 5-7, de zbor, ca să poţi spune ca începi să devii un pilot bun.

InfoOtopeni :               Câteva momente păstrate în amintire ?
PETRUŢ CRISTEA :    Au fost multe momente importante, în toată cariera mea, dar cele mai speciale pot spune că au fost obţinerea Brevetului de zbor, la absolvirea şcolii, apoi când am trecut la Compania Tarom şi ultimul - când am ieşit  sănătos şi întreg la pensie.

InfoOtopeni :          Ati calculat vreodata orele de zbor ?
PETRUT CRISTEANu am tinut o socoteala, nu pot sti exact, dar sunt  peste 10000 ! As putea insa spune ca am stat in aer aproximativ un an si jumatate, raportat la orele de zbor.

InfoOtopeni :           Este vorba despre un domeniu aflat in permanenta evolutie,    foarte dinamic. Ce s-a schimbat in aceasta profesie, in ultimul timp ?
PETRUT CRISTEA :  In primul rand , aeronavele. Sunt mult mai performante, au dotari mult mai moderne ca aparatura, ceea ce usureaza mult pilotajul si traficul aerian.

InfoOtopeni :          Ce puteti spune despre cei care aspira la aceasta profesie sau sunt la inceput de drum ?
PETRUT CRISTEA Despre noua generatie pot spune ca si tinerii  pot  fi sau sunt piloti foarte buni sau doar buni, in functie de pregatirea fiecaruia. E important   ca au conditii mult mai bune si mai moderne de pregatire fata de generatia mea.
Eu nu pot decat sa le urez mult succes  !

Orasul