Campania  din cadrul Liceului Teoretic “Ioan Petrus”(martie-mai  2011) si-a propus  sa informeze elevii cu privire la  riscurile  consumului de etnobotanice, sa-i educe pentru o viata sanatoasa si pentru o atitudine civica justa.

Au existat trei etape ale campaniei: informarea elevilor , impreuna cu medicul institutiei, dr. Alina Dumitru, realizarea unor  afise in care elevii au propus un slogan anti – etnobotanice, si, ultima etapa, relizarea de catre elevi a unor filme scurte prin care ei sa transmita propriul mesaj impotriva consumului de etnobotanice, in cadrul unui concurs.

La finalul campaniei ,am tinut un workshop de evaluare in care au fost jurizate si premiate echipele castigatoare ( XI uman 1, X real, X uman 1 si X uman 2), iar elevii au oferit feed – back  in legatura cu campania la care tocmai au luat parte.Ne-a fost alaturi , in juriu, Catalin Mares, referent la Centrul Cultural,,Ion Manu”, cu care am colaborat si in cadrul altor proiecte educative.

Campania a avut parte de o implicare numeroasa din partea elevilor de liceu care, prin realizarea de afise si de filme scurte, in echipa sau individual, au putut sa-si exprime liber pozitia fata de consumul de etnobotanice.   In felul acesta mesajul transmis a fost mult mai puternic si a vorbit pe limba adolescentilor , fiind recunoscut de acestia.

Mesajul filmelor a fost puternic, emotionant si rascolitor pe alocuri. Cu happy-end sau nu, scurt-metrajele s-au dorit a fi avertismente serioase pentru tinerii tentati sa riste, dar si pentru adultii din viata lor, parinti sau profesori, pentru cei care au putere de decizie in acest sens.

Elevii, prin feed – backul oferit, au recunoscut importanta campaniei, au inteles mesajul, dar in acelasi timp au simtit nevoia de o continuitate, ca acest mesaj sa fie transmis constant. Acesta a fost si un punct important  in discutia dintre elevi si profesorii  implicati in proiect, discutie in urma careia s-a ajuns la concluzia ca doar printr-un efort comun si sustinut in timp se poate schimba ceva in sens pozitiv in atitudinea tinerilor fata de consumul de etnobotanice.

Adolescentii au o mare dorinta de nou, de provocare a limitelor, o nevoie de a testa mediul in care traiesc, toate acestea ducand de multe ori la o tendinta spre teribilism. Dar, daca sunt orientati constructiv, in familie , in scoala, in societate, pot crea lucruri care vin in intampinarea nevoilor lor si care au un mesaj pozitiv si folositor celorlalti. De aceea  realizarea de afise si filmulete a fost provocatoare si in acelasi timp benefica pentru ei.

Un afis, un filmulet care li s-a parut interesant, deosebit, sau poate  amuzant in mod sigur a fost discutat cu un alt coleg, sau cu un prieten , acesta fiind chiar  scopul si marele beneficiu al campaniei: mesajul asupra efectelor  nocive ale consumului de etnobotanice sa fie transmis  in continuare.

Consilier scolar,

Anda Costache

Orasul